onsdag 18 mars 2009

Skrivpuffsuppgift 77 - Vattenlek

"Va, jag kan simma! Om jag tar några tag med armarna så åker jag runt, wow, häftigt! Det visste jag inte. Jag har ju bott här i flera månader. Inte har jag fattat att jag kan röra mig här inne. Hur dum får man vara? Det är är ju superskoj. Tjoho! Här kommer jag! En volt åt höger. Åh, det killade skönt i magen. En volt bakåt, då! Njae, det gick inget vidare bra. En gång till, jag ska bara. Yippie, det gick. Men, vad nu då? Har det blivit sjögång? Hela havet stormar? Jag mår illa! Stanna!
Pust, vilken tur annars hade ju kräkts. Å hopp! En dubbel saltomortal. 9 poäng! Juste, det här är ju hur skoj som helst!
Men oj, vad trött jag blev. Jag får nog lov att sova lite. En liten stund i alla fall. Mmmm, det vaggar skönt. Jag tror jag kan somna.
Nej, vad är det nu då. Och vad är det som låter? Som ett vattenfall. Aha, hon jag bor hos är igång nu igen. För sjuttioelfte gången. Verkar som om hon inte gör nåt annat än skvalar. Jag får aldrig sova ifred.
Men..hör ni? Lyssna! Nu sjunger hon. Åh, den där visan. Den är jättefin. Och den kan jag nog sova till. Tror jag....om jag bara...ssschhhh.
Oj, där ryckte ett av mina ben till. Nä, nu är jag vaken igen. Och så är det alldeles tyst. Jag kan inte sova när det är tyst.
Jag tar väl och gör några volter igen då! Bakåt, framåt. En kick. Och så en liten box. Men det här är ju också kul ju. Boxas! Eller kickboxning. Pow, pow, höger, vänster. Och så benen. Höger, vänster puff puff. Jag blir ju helt utmattad. Det är lite trögt att boxas och sparkas i vatten. Vet ni!
Nu sjunger hon igen. Ja men då passar jag på att sova, jag tror hon är uppe och går. För det känns så skönt gungande. Jag kan leka vidare sen..........zzzzzzzzz"

6 kommentarer:

  1. Lekfull beskrivning av den tiden vi inte själva kan komma ihåg. Men visst minns jag själv när jag kännde volterna och kickboxningarna så fort man ville vila ;-). Du har själv barn eller?
    Textmässigt, kul variant av vatten, lättläst med igenkännings faktor. Men inte samma tyngd och språk som gårdagens text, men den var ju också något extra.
    Själv känner jag att ibland använder jag bara dessa övningar som uppvärmning inför dagen men kommer man på en lite "bättre" idee så tar jag mig mer tid. Framför allt tycker jag detta är jätte kul och så märker jag så tydligt på alla trogna SkrivPuffare (även mig själv)att vi utvecklas. Alltid har jag inte tid att att läsa allas men det är det som jag lär mig mest på, se hur andra tolkat uppgiften, det vidgar mina vyer.
    Kram på dig!

    P.S är lite nyfiken på vad ditt jobb är, jag har vilda fantasier, allt från kriminalvådare, obducent, lokalvårdare av ofentliga toaletter, försvarsadvokat till glädjeflicka ;-)

    SvaraRadera
  2. härligt perspektiv.blev glad.

    SvaraRadera
  3. En rolig text men inte min favorit text av dig. Du är så duktig på att beskriva och förmedla budskap.
    Jag håller verkligen med Tjotten att det är värdefullt med kommentarerna. Jag tycker att vi har utvecklats enormt mycket under den här korta tiden. Vad skall då inte resultatet bli i slutet på året.
    kram
    Lise-Lotte

    SvaraRadera
  4. Tack för senast Gumman;-)!
    Sumpan eller gumman passar utmärkt men inte supernuckan som min man kallar mig ibland (förstår inte var han fått det ifrån).
    Käravännen är nått jag annars använder i tal till just kära vänner ;-).
    Det var ju synd att du inte var glädjeflicka eller något av de andra förslagen för sådana har jag aldrig haft äran att lära känna. Men då är du i alla fall en tuff brud i lyxförpackning ... ;-) inte illa.
    Jag, är också en sådan där som testat på en hel del men just skrivandet och literaturvärden är ny för mig. Annars är titlarna allt från, nä gissa förresten ;-).
    Jag förstår hur du menar att testa nytt och bara leka med texten. Någon prestationsångest vill jag inte ha, då är det inte kul längre, så det får bli vad det vill i bland. Det är spännande att testa nya sätt och vinklar jag aldrig berört tidigare. Dikt tex. har jag aldrig gillat att läsa ens, och de dikter jag skrivit på min blogg är mina första försök (förutom något i 3:an om blåsippor eller vad det var).
    Ja du jag kan bli långrandig jag med ;-)
    Ha det gott gumman!

    SvaraRadera
  5. Hej Cissi! Mycket har jag kunnat läsa om dig idag på flera ställen. Kul att du blir tydligare!
    Vi har tydligen valt samma tema idag fast ditt är mycket livfullare och busigare, låter som en riktig liten "illbatting". Kul och energifyllt!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Härligt lekfull text. Mysig och får mig att tänka efter på hur det verkligen var, från en tid jag inte kan minnas. /betty

    SvaraRadera