fredag 20 februari 2009

På väg - Skrivpuffsuppgift 51

Vägen ligger öde både framför och bakom mig denna tidiga morgon, en försommar dag. Under natten har regnet äntligen dränkt jorden och den intensivt gröna färgen på träden ovanför mitt huvud är rofylld och harmonisk. Grönt är lugnande. Kanske för att natur är lugnande för irrande själar.

Motorcykeln ligger nästan ned när jag tar kurvorna. Jag njuter av farten och av friheten.
Även om motorn låter så är tystnaden inuti mitt huvud total. Ett liv i hjälm.
Det härliga med att köra mc en tidig sommarmorgon är att jag känner alla dofterna från naturen. I en bil sitter jag instängd, på en motorcykel befinner jag mig MITT i naturen.

Farten är hög, accelerationen är lika snabb som en Porsches. Jag kör genom den skånska bokskogen, ni anar inte hur vackert det är! Ni anar inte hur tjusande det är att köra fort och lätt genom kurvorna. Ni anar inte hur jag njuter i varje ögonblick.
Jag har inget särskilt mål, annat än att befinna mig här och nu. Det är livet i sin fulländning.

Och en dos av frihet.

Jag är lycksalighetens kvinna!

8 kommentarer:

  1. jag var verkligen med dig hela tiden. Här och nu. fint skrivet.

    Cattis

    SvaraRadera
  2. Vilken frihetskänsla du förmedlar. Härligt! Får nästan lust att lära mig köra motorcykel. Nästan.

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte om att det var mycket action i mitten av och slutet på din text. Blir lite lurad av inledningen, trodde att skulle vara en softare text - grönt är lugnande osv.
    Men jag gillar när det inte blir som jag tror! Och mc, jag vill också, men är alldeles för rädd!

    SvaraRadera
  4. Jag fastnade speciellt för den inledande meningen. Den gav mig något extra, Du förmedlar frihetskänslan fint och beskrivande

    SvaraRadera
  5. 3:dje gången gillt, hoppas jag ;-)

    Växligarna från det lugna, vackra tysta till det fartfyllda snabba har en fin övergång. Mjukt mot hårt. Jag känner vinden, dofterna och friheten.

    SvaraRadera
  6. Skön film. Jag blev sugen på att meditera!

    SvaraRadera
  7. MC, hur kunde jag undgå att tänka på det? Måste vara sjuk av alla mina timmar i bilen... Skööööön text!

    SvaraRadera
  8. För mig är att köra fort med motorcykel ett sätt att våga vara sårbar i livet och det kan jag genom din text se en tjusning i! Är det så eller är jag bara ute och cyklar(har aldrig suttit på en motorcykel trots att min man hade en när vi träffades).

    SvaraRadera