lördag 19 januari 2013

Sensuella Isabella

-Är vi överens, sa han och nickade uppfordrande till henne. Isabella rös. Frös gjorde hon. Det var kallt. På alla sätt.
-Kanske, sa hon. Sche-ljudet liksom visslade från hennes blodröda läppar.
Han skakade nu på huvudet. Irriterat.
-Fem hundra spänn. Det är ju skitmycket. 
-Kanske, svarade hon automatiskt. Med samma underliga vissling.
-Vad vill du ha'rå? Han burrade upp sig. 
-Jag vill inte, svarade hon.
-Men va' fan! Du sa ju att du ville. Ögonbrynen ihopdragna.
-Jag vill inte för pengar. Jag trodde du gillade mig.
-E'ru helt dum, svarade han. Ingen gillar väl en hora.
Hon slog ned blicken. Tog upp händerna över ansiktet.
Gråter hon nu också, tänkte han, munnen i en ogillande grimas.
-Jag är ingen hora. Hon nästan viskade.
-Du har ju legat med alla. Då är man ett luder, en hora.
-Jag är ingen hora. Upprepade hon. Hon reste sig, från madrassen och tog sin bh, och skylde brösten. Vände sig om och klädde sig hastigt. Behån ut och in, tröjan och så kjolen som hakade upp sig i nylonstrumpans överkant.

-Jag är ingen hora. Upprepade hon en sista gång, innan hon gick ut från hans rum, ned för trappan och ut genom ytterdörren.
Hans mamma vinkade genom köksfönstret. En lätt vink med vänster hand, i höger hand hade hon diskborsten. Isabella förde upp handen i en rörelse, som mer påminde om en skadeskjuten fågels försök att flyga. Blicken vände hon bort. Ryggen krökt.

Sensuella Isabella. Horan. Fast hon aldrig hade legat med någon. 




15 kommentarer:

  1. Väl berättat. Ett alltför vanligt scenario.

    SvaraRadera
  2. Smärtsamt och välskrivet. Ett format som tilltalar mig.

    SvaraRadera
  3. Du skriver så bra. Kul att du är tillbaka.

    SvaraRadera
  4. "Vinkningen"! I övrigt säger jag säger som KB.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, vinkning inte vink. Tack för välkomnandet

      Radera
  5. Man lever sig in i känslorna. Ingen borde behöva ha det så =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej verkligen ingen, men det är en hård värld för unga och kanske har det egentligen alltid varit det...svårt att veta.

      Radera
  6. Hej Cissi!! Hjärtskärande och stramt. Fint.

    SvaraRadera
  7. Hej och kul att få läsa text av dig igen! Smärtsamt som sagt, men jag blir också rasande arg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  8. Hej Ethel och tack! Unga människor utsätts för och utsätter andra för saker de inte förstår själva. Det är både ledsamt och svårt!

    SvaraRadera