lördag 19 januari 2013

Nu vänder det

På senaste tiden har jag haft många bra dagar. Brabra dagar. Fyllda med spänning och ro i en balanserad blandning.
Att vakna på morgonen med en skön känsla av tillfredsställelse och att vara pigg i samma stund, är behagligt. Det var ungefär två år sedan jag kände så.
Sedan barnsben har jag varit fylld av energi, så det räcker till ett helt kompani. Det vände för något mer  två år sedan när min familj skakades av den mest förfärliga tragedi en familj kan råka ut för. Jag drabbades av en orkeslöshet som jag aldrig känt tidigare. Aldrig.

Jag var oerhört obekant med känslan, den förlamade mig. Jag varken orkade eller ville göra någonting. Det var som en öken, där man bara ser öken, ända bort till horisonten. Känslan av att det inte fanns någonting annat än denna öken, var outhärdlig. Samtidigt som det inte spelade någon roll.
Jag tycket inte ens att det skulle vara konstigt om det här var den verklighet jag skulle leva i till slutet.

Men nu. Nu är det annorlunda. Det känns som mitt gamla jag sakta men säkert kommer tillbaka. Energi, glädje, lust, ork. Kanske inte ännu som det var en gång, men i alla fall.

Och ingen som inte har varit där, kan förstå hur underbart det är att känna igen sig själv.

Klokare hoppas jag, något mindre tolerant märker jag, men gladare och mer energifylld. Det är brabra dagar.

Lördag. Inte dumt.

Och livet ligger framför mig. Inte alls dumt det heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar